Bilimle Güçlü, Sanat ve Sporla Mutlu, Özgüvenli Bireylerin Okulu...

Facebook Instagram Twitter Linkedin Youtube

okulistik-giris-ekrani

Anasayfa

Özel AY Eğitim Kurumları

Özel AY Eğitim Kurumları

AY Blog

Worthwhile School

I called School Time and my husband and son came with me for the tour. We felt the magic immediately.

Alexa fon Tobel

CEO

2016-03-14T15:19:08+03:00

Alexa fon Tobel

CEO

I called School Time and my husband and son came with me for the tour. We felt the magic immediately.

Positive Impact

Here is always singing new songs and expressing new ideas he learned at school.

Alexa fon Tobel

CEO

2016-03-14T15:19:18+03:00

Alexa fon Tobel

CEO

Here is always singing new songs and expressing new ideas he learned at school.

Ağustos

Aydede’nin 22. Yılına, AY Kolejinin 6. yılına başlarken hepinizi sevgi ve saygı ile selamlıyorum.

Henüz 2019-2020 eğitim yılımızı planlarken, hepinizin bildiği mesleki bilgilerden, küçük ama önemli bulduğum şeylerle birlikte, sizlerin dikkatini çekmek istediğim “değerlerimizden” bazılarını tekrar hatırlatmak, paylaşmak istedim.

Sizin yaşlarda, büyüklerimizin bildiğimiz şeyleri tekrar hatırlatmalarına şaştığımı hatırlıyor ve şu an bazı şeyleri niçin tekrar hatırlatmak ihtiyacı hissettiklerini anlıyorum, sizlerden de anlayış göstermenizi rica ediyor, gelecekte beni daha iyi anlayabileceğinizi biliyorum.

Her yıl Eğitim yılı başlamadan evvel her zümre, bir yıl süresince, çocuklarınız için MEB müfredatını da içeren, hedeflenen bilgi kazanım, beceri ve değerlerin periyodik takvimini zümreleriniz ile iş birliği yaparak eksiksiz hazırlayacağınızı ve bu günlerde bunun üstünde çalıştığınızı biliyorum.

Eğitim öğretime başlamadan evvel ilk iş olarak, çocuklara daha önce ki yıllarda kazandırılması gereken bilgilerin hangi seviyede akılda kaldığını, eksikler varsa tespit etmek için, doğru tekniklerle ölçeceğinizi hazır bulunuşluk sınavını yapacağınızı biliyorum.

Dönem başında hazırlamış olduğunuz,  eğitim programlarınızı, ölçüm sonuçlarını değerlendirerek programınızı tekrar gözden geçirip çocuklarınızın gerçek ihtiyacına göre yeniden revize edeceğinizi de biliyorum.

Her çocuğa, bilgi-donanım seviyesi ne olursa olsun ona güveneceğinizi, ona destek olacak gücünüzün olduğunu kendi gücünüze güveneceğinizi biliyorum.

Kimin çocuğu olmasına bakmaksızın onu seveceğinizi, ona güvendiğinizi hissettireceğinizi, bildiğiniz tüm doğru öğretme tekniklerini uygulayacağınızı, yaptığınız işi ve çocuktaki gelişmeleri  düzenli olarak ölçeceğinizi, çocuklarınız da hedeflediğiniz başarı ve ilerlemeyi sağlayacağınızı yada ilerleme olamadığında tüm yaklaşımlarınızı gözden geçirip çözüm üretecek önlemler alacağınızı hala ilerleme olmaz ise endişelenmeden en yakınınızda olan birileri ki en uygun kişi  zümreniz ve gerekirse okulda tecrübeli eğitim liderlerinden, yöneticilerinden destek isteyeceğinizi, gerekirse mesleki yetersizliklerinizi  tespit ettiğinizde hiç gurur etmeden okul idaresinden mesleki eğitimler talep edeceğinizi hala çözüm olmaz ise çocuğun velisinden destek isteyeceğinizi yine çözüm üretecek sonuç alınamaz ise klinik tıp doktoru ve diğer uzmanlardan destek isteyeceğinizden, uzmanlar tarafından verilen raporu ve önerileri dikkate alarak yeniden öğrenme ortamı ve teknikleri planlayacağınızdan, her uygulama sonrasında sonucu görmek için doğru tekniklerle ölçüp değerlendirip gerekli önlemleri alacağınızı biliyorum.

Yani çocuklarımıza kazandırmak istediğimiz bilgi ve becerileri, bilimsel yöntemlerin her adımını hiç pes etmeden sabır ve inançla uygulayacağınızı biliyorum.

Tüm bu titiz takip ve sarf edilen büyük emekleriniz sonucunda çocuklarınız için hedeflediğiniz gelişimlerin başarıya ulaşacağına, ilerleme sağlayacağına sizin kadar ben de inanıyorum.

Tüm çocukları karşılıksız seveceğinize, ihtiyacı olan uygun koşulları sağlayacağınıza, bu süreç zor olsa dahi azimle inandığımız eğitim biliminin ve vicdanımızın bizlere yol gösterdiği duyguları ve emeği hiç bir çocuktan esirgemeyeceğinize yürekten inanıyorum.

Bu inanç ve emek okulumuza ve her birinize başarı sağlayacak, mutlak başarıya, zafere götürecek yegane yöntemin olduğunu bilmeliyiz.

Benim ve sizlerin bildiği bu gurur verici doğrulukta dürüstlükte, içtenlikte yapılan iş ahlakınızın, daha bir çok bilimsel iyi uygulama ve çalışmalarınızı her fırsatta öğrencileriniz ve velilerinizin de bilmesini sağlamanızı öneriyorum.

Velilerimize ve tüm tanıdıklarınıza okulda uyguladığınız eğitim bilimlerini esas alan çalışmalarımızdan sıkça söz etmelisiniz, sizinle ve okulumuz ile gurur duymalılar çünkü bizler buna değer yeterlilikte iş yapmaktasınız.

Ben değil “BİZ” demeyi, mütevazı olmayı unutmamak, hırs ve kişisel çıkar peşinde koçan görüntü ve yaklaşımlarda bulunmamak bireyi yücelten en önemli duruştur.

Tek kişinin alanında çok başarılı olsa da tek başına, ekip çalışması olmadan başarılı olunamayacağını hepimizin bilmesi gerekir.

Çocuklarımıza da bu kültürü öğretmeliyiz.

İnsanların, namusunu, haysiyetini, şerefini koruyacak, iç huzurunu yükseltecek kendini toplum içinde ve benliğinde değerli hissettirecek, bağımsız, özgür kılacak birincil şey işinde gösterdiği kalite ve başarıdır.

İşimizde; eğitim biliminin gerekliliklerine bağlı kalarak, işimizi severek, doğru yapmamız, bizi AY Ailesine ait yapan en önemli unsur olduğunu unutmamalıyız.

İşimiz bizlere; özel yaşam kalitemizi, saygınlığımızı, mutlu huzurlu yaşamamızı hatta ömrümüzün bitiminden sonra torunlarımız tarafından saygı ile anılarak, bıraktığımız eserlerimizle gurur duyulmasını sağlayacaktır.

İyi insan olmak, başarılı iş yapmamızı da sağlar.

Karşılıksız iyilik yapabilmek; önce bizim, kendimizin ihtiyacı olduğunu unutmayalım, yapılan her iyi şey ve iyilikler önce bizi sonra bizim dışımızdaki insanları mutlu eder. Yaptığımız iyilikler ruhumuzu ve kalbimizi güçlendirmeyi sağlar.

Biz, AY Okulları aile fertlerinin her biri “iyi insan” olmaya değeriz.

Hepinizin vicdanına güveniyor, tüm zorlukları aşarak başarılı olacağımıza inanıyorum.

2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında AY Kolejinin, sağlıklı ve başarılı büyümesini sağlayalım, okul kontenjanımızı doldurup,  aranan, tercih edilen okul olalım. Yaşam ve Akademik başarısı yüksek, erdemli, vicdanlı, sevgi, dolu çocuklar yetiştirelim. Her alanda zenginleşen ve tüm paydaşlarını zenginleştiren okul olabilmemiz için hepimizin irade göstermesini çok çalışarak, hak ettiğimiz başarıya ulaşalım.

2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılının ülkemize ve hepimize hayırlı-uğurlu olmasını diliyorum.

Saadet BADEM, Kurucu

İyi insan olmak, başarılı iş yapmamızı da sağlar.

Karşılıksız iyilik yapabilmek; önce bizim, kendimizin ihtiyacı olduğunu unutmayalım, yapılan her iyi şey ve iyilikler önce bizi sonra bizim dışımızdaki insanları mutlu eder. Yaptığımız iyilikler ruhumuzu ve kalbimizi güçlendirmeyi sağlar.

Biz, AY Okulları aile fertlerinin her biri “iyi insan” olmaya değeriz.

Hepinizin vicdanına güveniyor, tüm zorlukları aşarak başarılı olacağımıza inanıyorum.

2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında AY Kolejinin, sağlıklı ve başarılı büyümesini sağlayalım, okul kontenjanımızı doldurup,  aranan, tercih edilen okul olalım. Yaşam ve Akademik başarısı yüksek, erdemli, vicdanlı, sevgi, dolu çocuklar yetiştirelim. Her alanda zenginleşen ve tüm paydaşlarını zenginleştiren okul olabilmemiz için hepimizin irade göstermesini çok çalışarak, hak ettiğimiz başarıya ulaşalım.

2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılının ülkemize ve hepimize hayırlı-uğurlu olmasını diliyorum.

Saadet BADEM, Kurucu

Mart

Sayın Konuklarımız, Sevgili Velilerimiz  ve Özel AY Koleji’nde Görevli Tüm  Ekip Arkadaşlarım,

Emekçi Kadınlar Günü nedeniyle kapanış konuşması yapmam istendiğinde ilk aklıma gelen cinsiyet ayrımına dair anılarım oldu ve sizlerle paylaşmak istedim.

Yedi kız kardeşli ailenin altıncı sırada doğan kız çocuğu olarak dünyaya geldim. Doğduğum kasabada ticaretle ilgilenen ailemin işlerinin sürdürülebilmesi için erkek çocuk istediğini biliyordum. Bizim ailemizde olduğu gibi diğer komşularımızın ailelerinde annelerin doğurduğu bebek erkek ise mutlulukla; kız ise kısa süreli de olsa üzüntü ile karşılanırdı. Ailemin evimizin  ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile bir inek beslediklerini hatırlıyorum. Hatırladığım kadarıyla, her yıl yavrular ve doğan yavrunun dişi mi erkek mi doğacağı büyüklerim tarafından merak ve heyecanla beklenirdi. Dişi doğan yavru herkesi mutlu eder; erkek ise yer kaplamamak için biran evvel kavurmalık olurdu. Bu yaman çelişkiyi anlamakta zorlandığımı anımsıyorum. Ergen olduğumda bu çelişki daha da derinleşti ve kız doğmanın dezavantajlarını yaşamaya başladım. Toplumsal gelişme ve eğitimin yaygınlaşması ülkemizdeki bu sorunu çözeceğine inanarak hayaller kurardım.

Günümüzde cinsiyet ayrımı ve dezavantajlarının,  toplumsal dayanışmalar ile giderileceğini umarken; insanlık adına ne varsa, kadın, hayvan, doğa, çocuk hakları gibi her alanda bir değer kaybı yaşadığımızı üzülerek görmekteyiz. Yani sorunumuz, önce insan olmayı başarabilme sorunu olduğunun bilincine varmalıyız. Doğada her şeyin var olma nedeninin ihtiyaçtan dolayı olduğunu biliyoruz. Maddelerin ve canlıların, kendisine olan ihtiyacın devam ettiği sürece de üreyip çoğalmaya ve değerli olmaya devam edecektir. Var olma nedenlerimizi iyi bilmeli ve çeşitliliğimizi her daim zenginlik olarak saygı ile karşılamalıyız. Gelecekte hukuk kuralları çok iyi yapılanmalı ama önce insanoğlunun vicdanı tekrar değerini bularak yaşatılmalıdır. Ayrımcılığın olmadığı; vicdan ve saygının en yüce değer kabul edildiği yarınları yaratmak zorundayız. Zira bu başarı, insanoğlunun tür olarak yaşamasına ve birçok şeyin kendisi ile beraber var olmaya devam etmesine neden olacaktır. Oysa, günümüzde kaybolan insanlığımız tüm kötülüklerin ana nedenidir. Tehlike büyük ve hızla büyümektedir.

Kurucusu olduğum  Özel AY Okulları ailemizin  birincil görevi; unutulan vicdan ve saygı değerlerini, tüm hücrelerine kadar benimsemiş, gelişmiş, donanımlı, bilim insanı yetiştirmektir. Bu tarihi görevimizin bilincinde olduğumuzu bir kez daha belirtmek isterim.

Özel AY Okulları Okul Aile Birliğimizin çaba ve emekleri ile hazırlanan bu etkinlikten dolayı kendilerine teşekkür ediyorum. İnsani değerlerin  yüceldiği, ayrımların olmadığı, mutlu yarınlar  yaratacak ve yaşayacak olmanın inancı ile sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

Saadet BADEM

Özel AY Eğitim Kurumları Kurucusu

Ocak

KURUCUDAN MESAJINIZ VAR!..

Çok değerli AY Okulları Velimiz,

AY Okulları 4. Eğitim-Öğretim yılını geride bırakmış, 5. yılının yarısına gelmiş bulunuyor. Sizlerle birlikte olmaktan çok mutluyuz. ​​

İlk açıldığımız yıl 1. sınıfa başlayan çocuklarımız bu yıl 5. sınıfa devam etmekteler. Zaman hızla geçiyor, çocuklarımız büyüyor, dünün çocukları bugünün ergenleri olmuş durumda…

AY Okulları ülkemizde ve dünyada yaşanan eğitim yaklaşımlarını ve sorunlarını yakından takip etmekte, yaşadığımız tecrübelerden de yola çıkarak çocuklarımızın her birini başarıya taşımak için ihtiyacımız olan şeyin neler olduğunu, daha da önemlisi başarıdan ne anlamalıyızı doğru tespit etmiş bulunmakta.

AY OKULLARININ EĞİTİMİNDE DİSİPLİNLİ UYGULANAN SİSTEM VAR…

AY Okulları’nın 4 yıllık tecrübesi sonucu bu yıldan itibaren tamamen sistemleştirdiğimiz ve siz velilerimiz ile sıkça paylaştığımız, okul işleyişinde uygulamaya aldığımız yeniliklerin her birinin; okulumuzda bulunan her kademedeki çocuklarımızın ve hatta ülkemizdeki okullarda yaşanan başarısızlıkların çözümüne  ışık tutacak akıl ve bilimsellikte olduğunu bilmenizi isteriz.

AY Okulları olarak çocuklarımızı gelecekte üslenecekleri mesleklerinde ve yaşamlarının her alanında; üreten, düşünen, medeni, saygılı, ahlaklı, vicdanlı, vatan sevgisi vasıfları ile donanmış, aynı zamanda akademik alanlarda buluşlara imza atacak DÜNYA İNSANI olarak yetiştirmek için bizlere destek olduğunuz için teşekkür ederiz.

Uyguladığımız her bir yöntemin ve çabamızın temelinde, yukarıda sıraladığımız vasıflarda insan yetiştirmek amacının olduğunu unutmamanızı diliyoruz.

Sektörümüzde var olduğumuz 20 yıl süresince hiç bir uygulamayı göstermelik yapmadık. Siz velilerimizin, çocuklarımızın, çalışan arkadaşlarımızın güvenlerini sarsacak olumsuz durum yaşamadık. Atatürk ilke ve inkılaplarından asla ayrılmadık. Çocuklarımızın yararını her zaman tüm çıkarların üstünde tuttuk. Günümüzde 20. yılını geride bırakıp, kendine DÜRÜST eğitim kurumu dedirtebilen kuruluşlardan birisi olduğumuzu  Ay Okulları adına gururlanarak söylemek isterim.

Bu sağlam, inançlı duruşun ve emeklerin karşılığını; çocuklarımızın ülke çapında akranları ile girdikleri deneme sınavlarındaki başarılarını hep birlikte görmekteyiz.

OKULUMUZA GÜVENEREK BİZİMLE EĞİTİM HAYATINA DEVAM EDEN ÇOCUKLARIMIZ 4 YILLIK SÜREÇTE NELER KAZANDI?  HEP BİRLİKTE GÖZ ATALIM.

Eğitimin temel taşlarından olan ana diline hâkim olmanın göstergesi, okuma-yazma alışkanlığını her bir çocuğumuz, başarılı kütüphane çalışmaları ile kazanmış durumda.

Günümüzde okulların büyük bir çoğunluğunda kütüphane bulunmamaktadır. Kurulumu ve işletilmesi zor, masraflı olan okul kütüphaneleri, bir okulda ilk incelenecek alanlardan biridir. Okulumuz kurulduğunda ilk aldığımız kadro, uzman kütüphanecimiz ve ilk kurulan yer de kütüphanemiz oldu.

Yabancı dilimiz olan İngilizceyi çocuklarımız anlıyor, hatta konuşur durumdalar. Birçok okul yetkin kadro ve program bulunduramadığı için yabancı dili çocuklara öğretememekte.

İlkokulda PYP uygulamalarımız sayesinde Matematik, Fen, Teknoloji, Sosyal Bilgiler alanlarında temel kazanımlarını kalıcı olarak öğrenerek tamamlamış durumundalar. Deneme sınavlarında ve bursluluk sınavlarındaki başarılı sonuçları hepimiz görmekteyiz.

Co.op.lar ile takviye özel dersler yapılarak eksik bilgiler tamamlanıp çocuklarımızda başarıyı yükseltmiş olduk.

Okulda öğrendiği bilgiyi daha sonra tekrar etme alışkanlığını, “haftada 2 saat okulda ödev” uygulaması ile kazandırmış olduk.

Sanatın birçok alanı ile 4 yıl süresince tanışmış oldular. Seneye müfredatımıza enstrüman eğitimini ekliyoruz. Böylece, dışarıdan ek kurslara ihtiyaç duyulmayacaktır.

Güçlü rehberlik servisimiz sayesinde, hiç bir çocuğumuzun kişilikleri örselenmeden, ciddi sapmalar yaşanmadan, sağlıklı ve doğru davranışlar kazandırılmış oldu.

U.B.U.N.T.U. Projemiz ile çocuklarımıza; birlikte kazanmayı, hep birlikte mutlu olmayı, paylaşmayı öğrenmeleri, şiddete başvurmadan problem çözebilme becerisi kazanmalarını hedeflemekteyiz.

Ulusal sınavlar kalktı, kalkacak denirken, biz hızı kesmedik. Her girdiğimiz sınavdan üstün başarılar kazandık, kazanmaya devam etmekteyiz.

Çocuklarımız; okulda öğrendiğimiz matematik, fen, tarih bilgisi ne işimize yarayacak demiyor artık. Akademik bilgilerin gelecek yaşamlarında ne işe yarayacağını deneyimleyebilecekleri, aynı zamanda “Proje nasıl yapılır?” ı öğrenebilecekleri, gelecekteki meslek seçimlerinde özendirici olacak 8 alanda projeye ev sahipliği yapmaktayız. Çocuklarımızın her biri bu projelerde görev aldı. AY Okulları, PROJE okulu oldu, diyebiliriz.

Mimar Sinan Üniversitesi hocalarının desteği ile her sınıfın yararlanabileceği, çocuklarımızın yaratıcılıklarını geliştirebilecekleri TASARIM ATÖLYESİ ve  STOP MOTION animasyon atölye kurulumu ve müfredat çalışması başlatıyoruz.

Çağımızın TEKNOLOJİ-TASARIM çağı olduğunu hepimiz bilmekteyiz. Günümüzde bilgiye ulaşmanın kolay, fakat yeni keşifler yaparak yaratıcı düşünme becerisinin geliştirilmesinin esas olduğu, tüm bilim insanları tarafından kabul edilmektedir. Bunun içindir ki, çağımız artık TASARIM çağı olarak nitelendirilmekte. Bu çalışma çocuklarımıza çok şey kazandıracağı için şimdiden çok mutluyuz.

Aynı zamanda tüm sanat alanındaki çalışmalarımızda hocalarımızdan destek alacağız. Sayelerinde daha nitelikli sanat eğitimi gerçekleştireceğimiz için çocuklarımız adına çok mutluyuz.

Bu yıl başlattığımız, birçoğunuz için yeni olan, çocuklarımıza kattığı kazanımlarını yeni yeni anladığımız; dikkat, odaklanma gibi birçok sorunun çözümünde yararlı olan, işbirliğine dayalı sorun çözme becerisi geliştiren, teknolojiyi yararlı kullanmayı öğreten çok faydalı çalışmalardan biri olan “Mind-Lab” uygulamalarına devam edeceğiz.

Yakın gelecekte Kodlama bilmeyenin iş yaşamında olamayacağını bildiğimizden, her kademede öğrenime başladığımız KODLAMA çalışmalarımız devam edecek.

Kısacası çocuklarımız için  yararlı olan her akılcı uygulama AY Okulları’nda yaşamaya devam edecek.

VELİLERİMİZLE ORTAK KÜLTÜR OLUŞTURMAYA VE DİL BİRLİĞİNE DEĞER VERİYORUZ…

AY Okulları’nın Kurucusu olarak, her çocuğun, uygun koşullar sağlandığında BAŞARILI olacağına inancım tam oldu. Aranızda, benim çocuğum her şeye rağmen hala istediğim seviyede değil, diye düşünen velilerimiz olabilir.

Bunun nedenini anlamaya çalıştığımızda en önemli etkenin, OKUL ve AİLE birlikteliğinde ortak kültür ve dil birliği oluşturulamadığı görülmekte. Bu durumu aşabilmek için yarıyıl tatilinden hemen sonra, ev ziyaretlerinize geleceğimizi duyurmak isteriz.

MEKTUBUMUZA, “ÇOCUĞUM DOĞRU OKULDA MI? OKULLAR NASIL BİR EĞİTİM YAPMALI? DOĞRU OKUL HANGİSİ?” SORULARININ CEVABI BULMAK İÇİN OKUMAYA DEVAM EDELİM…

Tarihte okullar; babaların yanında annelerin de çalışmak zorunda olması ile birlikte çocukların bakım ve korunma ihtiyacından doğmuş kurumlardır.

Sanayinin gelişmesi ile birlikte okullar, daha nitelikli hale getirilerek, geleceğe kalifiye insan, iş gücü yetiştirmek için daha sistemli ve bilgi, beceri odaklı programlar geliştirmiş; eğitim, bir bilim dalı olarak çok önemli bir yer edinmiştir.

Günümüzde teknolojinin gelişmesi ile birlikte insanın fiziksel gücüne eskisi kadar ihtiyaç duyulmadığından, eğitimin içeriği ve anlayışı da farklılaşmıştır.

Farklılaşan ihtiyaca uygun donanımda eğitim alabilmiş çocukların, geleceğin dünyasında yetkin olabileceğini, eğitim bilimcileri söylemekte ve ciddi kurumlar alt yapılarını ve sistemlerini buna göre yeniden düzenlemekteler.

Ülkemizde ticari kazanım birinci önceliği olan okullarımızın büyük çoğunluğunun benimsedikleri, velilerimizin de doğru olduğunu sandıkları; bilgiyi ezberleterek, sınavlarda çıkabilecek soru kalıplarını öğrenmeye dayalı, sözde başarı odaklı sistem ile çocuklarımızı gelecekte başarılı kılmak, maalesef mümkün gözükmemektedir.

Yakın gelecekte, bugün çok değer verdiğimiz birçok mesleğe ihtiyaç kalmayacağından, hayatımızdan çıkacağını hepimiz görmekteyiz.

“Çağımızın ihtiyacına uygun eğitim yapılabiliyor mu?” sorusunun cevabını arayan PİSA gibi uluslararası sınavlarda, ülkemiz çocuklarının yanlış eğitildiği defalarca ortaya çıkmıştır. MEB bu sorunu tespit etmiş ve sınav odaklı eğitim anlayışından hızla uzaklaşma kararı almıştır.

MEB bağlı devlet okullarının yeniden yapılanmaya uyum sağlaması gerekmektedir.

Okulların yeniden yapılanmaları için;

  • Öğretmenlerinin hizmet içi eğitimler ile niteliklerinin artırılması,
  • Okul binalarında derslik donanımlarının; deneyerek öğrenmeyi sağlayacak laboratuvarların organize edilmesi,
  • Ana dilinin yetkin bir şekilde öğretilmesi, okuma alışkanlığı kazandırılması için kütüphaneler, tasarım atölyelerinin kurulumu,
  • Teknoloji-STEM laboratuvarlarının oluşturulması,
  • Ana diline hâkim, ayrıca en az bir yeni dil öğretebilecek donanımda program ve donanımlı yabancı dil öğretmenlerinin yetiştirilmesi,
  • Sanat alanlarının, KODLAMA atölyelerin kurulumu, spor alanlarının kurulumu,
  • Önemli alanlardan birisi olan çocukta kalıcı olarak öğrenmeyi ölçen uzman ekibin görev aldığı ÖLÇME-DEĞERLENDİRME birimlerinin oluşturulması gibi birçok alanın revizyonu gerekmektedir.

Okulumuz, eğitim biliminin kriterleri baz alındığında yukarıda sıralanan kriterleri tüm içtenliği ile sağlamış bulunmakta, daha iyisini gerçekleştirmek için hedefler koymaktadır. Bu güne kadar okulumuzu ziyaret eden, tanıyan her bir değerli uzman eğitimcinin hayranlıklarını ve takdirlerini almış bulunmaktayız.

Ayrıca; eğitim kurumları iyi programlanmış disipline olmuş sistemler kurarak, bilim adamı, tüccar, devlet adamı yetiştirebilir. Ancak, özellikle robotların hâkim olacağı geleceğin dünyası için, robotların kumandasını eline teslim edeceği kişileri; insani vasıflara vakıf, yüksek ahlaklı, vicdanlı olarak yetiştirmenin, geleceğimizi şekillendirmek açısından çok önemli olduğuna dikkat çekmeliyiz.

SON SÖZÜMÜZ:

AY OKULLARI AİLESİ TARİHİ SORUMLULUKLARININ BİLİNCİNDEDİR.

AY AİLEMİZİN FERTLERİNDEN SİZ DEĞERLİ VELİLERİMİZLE, ÖĞRETMEN KADROMUZLA, GÖREVLİ ARKADAŞLARIMIZLA; ÇOCUKLARIMIZI ÖNCELİKLE VİCDANLI, YÜKSEK AHLAKLI, İNSANLIĞA HİZMET EDECEK VE YENİ KEŞİFLER YAPABİLECEK DONANIMDA YETİŞTİRMENİN EN ÖNEMLİ GÖREVİMİZ OLDUĞUNU BİLİYORUZ.

4 ŞUBAT’TA BULUŞMAK ÜZERE SEVGİ İLE KALIN.

 

Saadet BADEM, Kurucu

AY OKULLARI

Ağustos - 2

06.08.2018

ÖZEL AY KOLEJİNİN YENİLİKÇİ ÖĞRETMENLERİ 2018-2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINA HAZIR…

Özel AY Koleji Ailesi, 6 Ağustosta 5 haftalık mesleki eğitim çalışmaları için bahçedeki brunchda buluştu. Mutlu ve coşkulu sohbetle kavuşmanın coşkusu yaşandı. Özel AY Okullarının çalışkan eğitim liderlerinin yeni eğitim öğretim yılı çalışmaları için sinerjisi görülmeye değerdi.

Özel AY Okullarının çalışkan eğitim liderleri olarak, geleceğin nesillerini yetiştirme sorumluluğunun bilincinde olan büyük bir aileyiz.

10.08.2018

ÖZEL AY KOLEJİNDE İLETİŞİM STOYS İLE YAPILANDIRILDI…

Özel AY Okullarında Servis Tabanlı Okul Yönetim Sistemi (STOYS), kurumsal iletişim ve etkin veli iletişimi için kuruldu.

STOYS ile Özel AY Koleji  eğitim yönetimi liderleri, eğitim liderleri ve veliler; öğrencilerimizin gelişim süreçlerini yakından takip edecektir. Ölçme sonuçları, öğrenci devamsızlık bilgileri, bültenler ve haftalık bilgilendirmeleri STOYS aracılığıyla raporlanarak değerlendirilecektir.

Özel AY Eğitim Kurumları olarak öğrencilerimizin akademik, sosyal ve kişisel gelişimlerinde en yüksek yararı sağlamayı önemsiyoruz.

13.08.2018

ÖZEL AY OKULLARI KAMPÜSÜNDE FİZİKİ MEKANLAR KONUŞUYOR…

Özel AY Okullarının özel tasarımla yapılandırılmış, panolarla donatılmış dersliklerini destekleyen eğitim – öğretim alanları da eğitim ikliminin olmazsa olmazlarındandır.

Matematik Atölyesi, Fen Bilimleri Laboratuvarı ve Fizikistan Atölyesi, Robotik Atölyesi, Bilgisayar Atölyesi,  Yabancı Dil Zoneları, Sosyal Bilimler Atölyesi, Görsel Sanatlar Atölyesi, Müzik Atölyesi, Beden Eğitimi ve Spor Salonu, Yüzme Havuzu, Yemekhane ve Kütüphanesi ile kampüste eğitimin niteliğini arttırmakta.

Özel AY Koleji eğitim liderlerinin “Kampüste Yaşam” sunuları alkışlarla onaylandı. Yaşayan eğitim ortamlarımızla yeni yıla hazırız.

17-27.08.2018

ÖZEL AY KOLEJİ YENİLİKLERLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİ YAPILANDIRMAKTA…

Özel AY Okullarının beş haftalık mesleki eğitim programına damgasını vuran “Ölçme ve Değerlendirme Sistemi Eğitimi ve Uygulama Çalıştayı” uzmanımızın liderliğinde çok verimli oldu. Çalışkan eğitim liderlerimiz (öğretmenlerimiz) 2018 LGS sınav analizini bu teknikle inceledi ve değerlendirdi. Okulun açıldığı ilk hafta tüm sınıflarda uygulanacak olan “Hazır Bulunuşluk Sınavların” yapılandırıldı. Bu bağlamda eğitimde alınan tüm bilgilerin çalıştayda ürüne dönüşmesi sağlam bir temel oluşturdu.

Özel AY Okulları planlı, nitelikli ve verimliliği ölçen çalışmalarla yıla damgasını vurmaya ve fark yaratmaya kararlı. Özel AY Eğitim Kurumlarının eğitim liderleri “Yaşam Boyu Öğrenme” yolunda ilerlemeye devam ediyor.

18-30.08.2018

ÖZEL AY İLKOKULUNDA PYP’de, ORTAOKUL VE LİSEDE YILLIK PLANLAMA İLK ADIMDIR…

Özel AY Koleji dünya okulu olma yolunda ilkokulda sürdürdüğü PYP İlk Yıllar Programında ilk adım planlamadır. MEB kazanımları PYP temalarıyla dikey planlamada buluşmakta. Bu bağlamda eğitim liderlerimiz dikey planlama, tema planlama ve altı haftalık günlük planlama çalışmalarını çalıştaylarla yapılandırdı. “Kim Olduğumuz”, “Bulunduğumuz Yer ve Zaman”, “Dünyanın İşleyişi”, “Kendimizi İfade Etme Yolları”, “Kendimizi Düzenleme Biçimimiz” ve “Gezegeni Paylaşma” temaları Belirli Gün ve Haftalar, geziler, etkinlikler ve söyleşilerle yıllık planlarımızda yer aldı.

Ortaokul ve lisede yıllık planlara yerleştirilen kazanımların eğitimi; etkinlikler, geziler ve proje çalışmaları uygun yöntem ve tekniklerle zenginleştirildi.

Özel AY Okullarının çalışkan eğitim liderleri mesleki eğitim çalışmaları kapsamında her günün sonunda paylaşım toplantılarıyla zümreler arası iş birliğini de yapılandırmış oldu.

Süreç yönetiminde planlama ile başlayan ilk adımın, kendini gerçekleştiren öğrencilerimizle kampüste hayat bulacağına inanıyoruz.

28-31.08.2018

ÖZEL AY KOLEJİ “PROJE OKULU” OLDU…

Özel AY Okullarında bu yıl proje uygulamaları ile yeni bir dönem başlıyor. Mesleki Eğitim Çalışmaları programında yer alan, “Proje Yapılandırma Çalıştayı”; araştırma, yaratıcılık, yararlılık, ve paylaşım zinciri ile ürüne dönüştü. “Projeler”  alkışlarla “Öğretmenler Kurulumuzca” onaylandı.

Özel AY Koleji Projeleri, kazanımlarla ilişkilendirilip yıl boyu farklı sınıf düzeylerinin katılımına fırsat veren, kulüp çalışması niteliğinde, yapılandırıldı. Süreç yönetiminde; planlama, uygulama, kontrol etme ve önlem alma aşamaları proje programına işlendi. Özel AY Koleji Projelerinin, okul, ilçe, il, Türkiye ve uluslararası platformlarda sürdürülebilir olmasına odaklanıldı.

Özel AY Okullarının çalışkan eğitim liderlerinin önderliğinde; öğrencilerinin ve velilerinin katılımları ile projelerimizin daha da renkleneceğine inanıyoruz.

03-15.09.2018

ÖZEL AY KOLEJİ “ORYANTASYON (UYUM) PROGRAMI PLANLANDI…

“Oryantasyon (Uyum) Programı” İlkokul ve Ortaokul için yapılandırdık. Açıklamalar ile tablomuzu sizlere aşağıda sunuyoruz.                                                                                                          

İLKOKUL

YENİ KAYIT ANA SINIFI VE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN:

Ana Sınıfı ile 1. Sınıf yeni kayıt öğrencilerimiz 10 Eylül Pazartesi – 15 Eylül Cuma günleri arasında 09.00-12.10 saatleri arasında “Tüm Dersler” destek eğitimi “Oryantasyon (Uyum) Programı” ile AY Ailesine katılıyor olacaklar.

YENİ KAYIT İLKOKUL 2. 3.VE 4. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN:

10 Eylül Pazartesi – 12 Eylül Çarşamba günleri arasında 10.20 -12.10 saatleri arasında “İngilizce Dersi” destek eğitimi “Oryantasyon (Uyum) Programı” ile AY Ailesine katılıyor olacaklar.

ÖZEL AY KOLEJİ İLKOKUL ORYANTASYON PROGRAMI
İLKOKUL
ANASINIFI VE 1. SINIF TÜM KAYITLAR
TARİH SAAT DERSLER
10 Eylül 2018 Pazartesi 09.00-12.10 TÜM DERSLER
11 Eylül 2018 Salı 09.00-12.10 TÜM DERSLER
12 Eylül 2018 Çarşamba 09.00-12.10 TÜM DERSLER
13 Eylül 2018 Perşembe 09.00-12.10 TÜM DERSLER
14 Eylül 2018 Cuma 09.00-11.30 TÜM DERSLER
14 Eylül 2018 Cuma 11.30-12.10 KUTLAMA>> KISA FİLM – POPCORN
2., 3. VE 4. SINIF YENİ KAYIT
TARİH SAAT DERSLER
10 Eylül 2018 Pazartesi 10.20-12.10 İNGİLİZCE
11 Eylül 2018 Salı 10.20-12.10 İNGİLİZCE
12 Eylül 2018 Çarşamba 10.20-12.10 İNGİLİZCE

ORTAOKUL

YENİ KAYIT 5.  SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN:

Farklı İlkokuldan mezun olan ve AY İlkokullundan mezun olan öğrencilerimiz için iki ayrı “Oryantasyon (Uyum) Programı” yaptık.

  1. FARKLI İLKOKULDAN MEZUN OlUP YENİ KAYIT ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN 03 Eylül Pazartesi – 05 Eylül Çarşamba günleri arasında 10.20 -12.10 saatleri arasında “Fransızca Dersi” destek eğitimi ile AY Ailesine katılıyor olacaklar. 10 Eylül Pazartesi – 15 Eylül Cuma günleri arasında 09.00-12.10 saatleri arasında “Tüm Dersler” destek eğitimi “Oryantasyon (Uyum) Programı” ile devam edecekler.
  2. ÖZEL AY İLKOKULUNDAN MEZUN OLAN ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN 10 Eylül Pazartesi – 15 Eylül Cuma günleri arasında 09.00-12.10 saatleri arasında “Tüm Dersler” destek eğitimi “Oryantasyon (Uyum) Programı” ile devam edecekler.

YENİ KAYIT 6.  SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN:

10 Eylül Pazartesi – 15 Eylül Cuma günleri arasında 09.00-12.10 saatleri arasında “İngilizce ve Fransızca Dersleri” ile destek eğitimi “Oryantasyon (Uyum) Programı” ile AY Ailesine katılıyor olacaklar.

YENİ KAYIT 7.  SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN:

10 Eylül Pazartesi – 15 Eylül Cuma günleri arasında 09.00-12.10 saatleri arasında “İngilizce ve Fransızca Dersleri” ile destek eğitimi “Oryantasyon (Uyum) Programı” ile AY Ailesine katılıyor olacaklar.

TÜM 8.  SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN:

03 Eylül Pazartesi – 07 Eylül Cuma ve 10 Eylül Pazartesi – 15 Eylül Cuma günleri arasında 09.00-12.10 saatleri arasında “Tüm Dersler” destek eğitimi “Oryantasyon (Uyum) Programı” ile devam edecekler.

ÖZEL AY KOLEJİ İLKOKUL ORYANTASYON PROGRAMI
ORTAOKUL
5. SINIF YENİ KAYIT
TARİH SAAT DERSLER
3 Eylül 2018 Pazartesi 10.20-12.10 FRANSIZCA
4 Eylül 2018 Salı 10.20-12.10 FRANSIZCA
5 Eylül 2018 Çarşamba 10.20-12.10 FRANSIZCA
10 Eylül 2018 Pazartesi 09.00-12.10 TÜM DERSLER
11 Eylül 2018 Salı 09.00-12.10 TÜM DERSLER
12 Eylül 2018 Çarşamba 09.00-12.10 TÜM DERSLER
13 Eylül 2018 Perşembe 09.00-12.10 TÜM DERSLER
14 Eylül 2018 Cuma 09.00-11.30 TÜM DERSLER
14 Eylül 2018 Cuma 11.30-12.10 KUTLAMA>> KISA FİLM VE POPCORN
6. SINIF VE 7. SINIF YENİ KAYIT
TARİH SAAT DERSLER
10 Eylül 2018 Pazartesi 09.00-12.10 İNGİLİZCE VE FRANSIZCA
11 Eylül 2018 Salı 09.00-12.10 İNGİLİZCE VE FRANSIZCA
12 Eylül 2018 Çarşamba 09.00-12.10 İNGİLİZCE VE FRANSIZCA
13 Eylül 2018 Perşembe 09.00-12.10 İNGİLİZCE VE FRANSIZCA
14 Eylül 2018 Cuma 09.00-11.30 İNGİLİZCE VE FRANSIZCA
14 Eylül 2018 Cuma 11.30-12.10 KUTLAMA>> KISA FİLM VE POPCORN
5. SINIF TÜM KAYITLAR
TARİH SAAT DERSLER
10 Eylül 2018 Pazartesi 09.00-12.10 TÜM DERSLER
11 Eylül 2018 Salı 09.00-12.10 TÜM DERSLER
12 Eylül 2018 Çarşamba 09.00-12.10 TÜM DERSLER
13 Eylül 2018 Perşembe 09.00-12.10 TÜM DERSLER
14 Eylül 2018 Cuma 09.00-11.30 TÜM DERSLER
14 Eylül 2018 Cuma 11.30-12.10    KUTLAMA>> KISA FİLM VE POPCORN
8. SINIF LGS TÜM KAYITLAR
TARİH SAAT DERSLER
3 Eylül 2018 Pazartesi 09.00-12.10 TÜM DERSLER
4 Eylül 2018 Salı 09.00-12.10 TÜM DERSLER
5 Eylül 2018 Çarşamba 09.00-12.10 TÜM DERSLER
6 Eylül 2018 Perşembe 09.00-12.10 TÜM DERSLER
7 Eylül 2018 Cuma 09.00-12.10 TÜM DERSLER
10 Eylül 2018 Pazartesi 09.00-12.10 TÜM DERSLER
11 Eylül 2018 Salı 09.00-12.10 TÜM DERSLER
12 Eylül 2018 Çarşamba 09.00-12.10 TÜM DERSLER
13 Eylül 2018 Perşembe 09.00-12.10 TÜM DERSLER
14 Eylül 2018 Cuma 09.00-11.30 TÜM DERSLER
14 Eylül 2018 Cuma 11.30-12.10 KUTLAMA>> KISA FİLM VE POPCORN

Ağustos

AY KOLEJİ ÇALIŞANLARI 2018-2019 EĞİTİM YILI HAZIRLIK ÇALIŞMALARI İÇİN BULUŞTU…

Yine, yeni bir eğitim – öğretim yılını planlamak üzere tüm ekip arkadaşlarımız eksiksiz olarak 6 Ağustos pazartesi günü bir araya gelmiş bulunuyoruz.

Beş haftalık yaz tatilinin ardından özlem gidermek için okulumuzun bahçesinde nefis bir kahvaltı eşliğinde heyecanla yeni dönemin ilk gününe başladık.

Seminer dönemini; zümreler bir araya gelerek geçmiş yılların değerlendirmelerini yaptı. Geçen yılların başarısına yeni başarılar eklemenin yollarını arayarak ve çocuklarımızın çocukluğundan ödün vermeden başarılı ve mutlu bireyler olmalarını sağlayacak nitelikli bir eğitim programı hazırlama kararlılığında birleştik.

Ülkemizin geleceği olan çocuklarımızın, öğretmenlerimizin en büyük eserleri olacağını bildiğimizden bu misyonumuzu eğitim anlayışımızdaki titizliğimizle birleştirerek 5 hafta sürecek hummalı seminer dönemini başlatmış olduk. Bizler büyük bir aileyiz…

Haziran

Özel AY Okulları kuruluşunun henüz 4. yılında olmasına rağmen uluslararası yeterlilik belgesi (Akreditasyon) almak için resmi kanallara başvurmuş bulunmaktadır.
Bu kadar kısa bir sürede bu yeterliliğe ulaşmasını; ilk kurulduğu günden itibaren IB okulu olmak için kararlılığı ile birlikte okul yönetiminde görev alan yönetici kadro seçimi, değerli eğitim bilim insanlarından danışmanlık alması sayesinde kazanmıştır.
Özel AY Okulları artık yönetimdeki kişilerin, öğretmen ve eğitimcilerin yöntem ve becerilerine dayalı olarak değil bir sistem ve program üzerinden birleşen ekip çalışması esasına dayanan yönetim ve işleyiş biçimine geçme olgunluğuna erişmiştir. Alanında yetkin ve deneyimli “Okul Yönetim Sistemleri” uzmanı olan arkadaşımızı AY Okulları ailesine dahil etme kararı bu hedefi gerçekleştirmek için alınmıştır.
2018-19 Eğitim yılı sonunda AY Koleji olarak, IB akreditasyon sürecinde büyük ilerleme kat etmeyi ve kendi okul yöneticisini yetiştirme olgunluğuna ulaşmış olmayı hedefliyoruz.
Özel AY Koleji çok genç olmasına rağmen akademik olarak, eğitim-öğretim alanında ciddi başarılar kazanmıştır, bunların bazıları;
Ay Koleji birçok kurumsal okulun yıllar sonra benimsediği ve uyguladığı PYP kültürünü kısa sürede okulumuzda oluşturma başarısını göstermiştir.
Çocuklarımızın gelişimlerine önemli katkılardan  olan; öğrendiğinin ve geliştiğinin farkında olarak aldığı eğitimin kendisine ne kattığının ve nereden nereye ulaştığının bilincini oluşturmayı amaçlayan, PYP uygulamalarından PORTFOLYO sunumu her sene okulumuzda başarıyla gerçekleştirilmektedir.
❖ Geçen sene 8. Sınıflarımız TEOG birinciliği almıştır.

❖ Cambridge Üniversitesi’nin her yıl düzenlediği İngilizce yeterlilik sınavında okulumuz öğrencileri üstün başarı göstermesi, Ay Okullarını Cambridge sınav merkezi olma yetkinliğini kazandırmıştır.

❖ ÖZDEBİR in yaptığı son akademik sınavlarda okulumuzda eğitim gören en fazla yanlış yapan çocuğumuz dahi Türkiye ortalamasının üstünde yer almıştır.

❖ Aynı sınavda, Tüm sınıf düzeylerinde okul başarı sıralaması olarak AY Okulları, başarılı ilk birkaç okuldan birisi olmayı başarmıştır.

❖ Bilimsel verilere dayalı sağlıklı insan yetiştirmek için doğru okul kültürü yaratmayı başarmış olmamız; çocuklarımızın insani duyarlılıklarını üst düzeyde kazanmalarına, farklılıklara saygılı, demokratik yurttaş olmaları için önem taşımaktadır.
Tüm bu başarılarda katkısı olan, emeği geçen aramızdan olan ve ayrılan tüm AY Koleji yönetici, öğretmen ve çalışanlarına, velilerimize teşekkür ediyoruz.
Okulumuz, sektörümüzde başarısını kanıtlamış kurumsal olmayı başarmış birkaç okuldan birisi olma yoluna girmiştir.
Özel AY Kolejine inanan, her koşulda desteğini esirgemeyen siz velilerimize teşekkür ediyor desteklerinizin devamını bekliyoruz.
Saadet BADEM, Kurucu

Mayıs

OKUL SEÇİMİNDE VELİLERE REHBERLİK NİTELİĞİNDE ÖNERİLER

Aileler, çocuklarının sevgi dolu bir ortamda, teşvik görerek, akademik ve sosyal alanda eksiksiz ve donanımlı eğitilmelerini isterler. O nedenle de çocuklarının gideceği okulu özenle seçerler.

Veliler okulu önceden incelemek için  o okul senin bu okul benim dolaşıp dururlar, okulların fiziki görüntüsünü, eğitim alanlarını, sosyal etkinlik alanlarını, bahçe ve oyun alanlarını, laboratuvarlarını ve tuvaletleri incelerler. Komşulara danışırlar ve internette araştırma yaparlar. Hem en iyi okul hem de en ucuz okul bulmak için ciddi çaba gösterirler.

Ülkemizde; eğitim hizmeti veren özel okullar öğrenci kazanmak ya da var olanı kaybetmemek için, arz ve talep doğrultusunda  ticari kaygı taşımakta bu nedenle de güven kaybı yaşamaktalar. İşlevsiz görsellik öne çıkmış, eğitimin gerçek amacı olan; hızla gelişen dünya ile rekabet edebilecek donanımda kalifiye insan yetiştirmek, gerçekliğinden uzaklaşmak durumunda kaldılar.

Anne-Babaların, ülkemizde eğitim gören çocukların akademik ve hayat başarılarının hangi seviyede olduklarını anlamaları için son yılların PİSA sınav sonuçlarına bakmaları yeterli olacaktır. Ayrıca bilim, sanat, spor alanlarında uluslararası yeterlilikte başarı gösteremiyor olmamızda bu durumun sonuçlarıdır.

Anne-Babalar öncelikle okul araştırırken; okul atmosferine, pedagojik konsepte ve uygulanan eğitim modeline, Ana dil ve yabancı dil öğretme modeline, okulun sanat ve spor çalışmalarına gösterdiği öneme, vaat edilen hizmetlerin istenen ücret ile uyumlumu olduğuna dikkat etmelidir. Pekiyi, ama bunu nasıl değerlendirecekler? Okuldaki gündelik akışı çok az veli bilmekte. Bu nedenle veliler iyi bir okulu kötü bir okuldan nelerin ayırt ettiğini bilmemekte. Gelişmiş ülke uzmanları, bilim insanları ve pedagogları, ilk bakışta son derece teorik görünse de aslında pratiğe dayalı 6 kriter sıralamışlar:

6 kriter özelliği, okulları farklı bakış açılarından inceleyebilmek için yeterli olmakta. Bunların 6‘sı da aynı ölçüde önem taşımakta olup, ilkokuldan liseye kadar tüm okul türleri için aynı derecede geçerli. Hepsi, iyi bir pedagoji için bir tür önemli sınav niteliği taşımakta.

Anne-babalar da bu kriterlerden birer kılavuz olarak yararlanabilirler. Tıpkı bir pusula gibi. Aşırı koruyucu aile olarak öğretmenlere ve okul müdürlerine baskı yapsınlar diye değil, bilakis, konuya ilişkin bilgi sahibi ve soğukkanlı veliler olarak görüşebilsinler diye.

Anne-babaların, hangi okulun çocukları için en iyi okul olduğuna karar vermelerini kolaylaştıracak 6 kriter şunlardır;

 

1.Başarı

Her çocuk, yeteneklerini geliştirmek ve severek öğrenme olanağına sahip olarak toplumdaki yerlerini bulmak isterler; bu insani bir temel ihtiyaçtır. Başarı sadece derslere ve notlara göre ölçülmemelidir. Öğrencilerin öğrenme şekillerini kendilerinin disipline edebilme, iyi ve kötüyü ayırt edebilme yetisi kazanma, ekip ruhu ile çalışabilme, problemleri kendi başlarına çözebilme yeteneklerini de kapsamaktadır. Okul çocuklara bir yaşam anlayışı, kültürü kazandırarak, iyi insan olmayı öğretmelidir.

Ayrıca şunlara dikkat edin veya özellikle sorun:

• Okul, örneğin il ya da ilçe çapında ulusal sınav başarıları ya da okul başarıları sıralamasının neresinde?

• Anadilini çok iyi öğrenmeye yönelik çalışmaları ve en az bir yabancı dili uluslararası standartlarda öğretebildiğinin somut ölçümleri var mı?

• Öğrenciler çeşitli  yarışmalara katılıyorlar mı?

• Okul, çocukların okul dışı veya sosyal alanda, spor ve sanat çalışmalarını destekliyor, imkan sağlıyor mu?

• Bu okulda başarı neye göre ölçülüyor; klasik anlamda notlara göre mi, yoksa bunun yanı sıra kapsamlı raporları da var mı? Mesela öğrencilerin portfolyo dosyaları(öğrenci ürün dosyaları) oluşturuluyor mu?

• Öğrenciler ve öğretmenler arasında düzenli olarak görüşme yapılıyor mu? Bu görüşmelere anne-babalar da dâhil ediliyor mu?

21.yy becerileri olarak kabul edilen; İşbirliği ve Ekip Çalışması, Yaratıcılık, Hayal Gücü, Eleştirel Düşünme, Problem Çözme Becerileri kazanımlarını programlarına almışlar mı?

2. Çeşitlilik

Her çocuk bir diğerinden farklıdır. Kimi bazı alanlarda çabuk öğrenir, kimi ise daha fazla zamana ihtiyaç duyar. Öğretmenler bu farklılığa saygı duyalar ve öğrencilerinin farklı öğrenme biçimlerine destek olarak yapıcı bir biçimde yaklaşırlar. Belirleyici olan, tüm çocukların ilerleme kaydedebilmesidir.

Şunları özellikle sorabilirsiniz:

• Öğrenciler karşılıklı yardımlaşıyorlar mı? Akran dayanışma çalışmaları var mı?

• Okul, dersleri zayıf öğrencilere ne tür bir destek sunuyor? Okul tarafından düzenlenen özel ders veya etüt gibi olanaklar var mı?

• Okul, özellikle yetenekli öğrencilere ne tür olanaklar sunuyor?

• Bireysel teşvik nasıl yapılıyor?

• Pedagogları, mesela “disleksi” gibi zorluklarda yardımcı oluyorlar mı?

3. Verimli ders işleyişi

Uzmanların tanımlamasına göre, bilgilendiren değil, öğrenmeye imkân sağlayan ve destekleyen model iyi bir ders anlamına gelmekte.

Buna göre öğretmenler, ders saati boyunca tahtanın önünde monolog yapmak yerine, metotlarını ustaca değiştirirler ve bunu yaparken de, gözleri her bir öğrencinin üzerinde olur: Öğrenciyi derse katılıma yöneltir ama onu zorlamazlar. Öğretmenler, öğrencilere onların kaydettikleri ilerlemeler hakkında görüşlerini bildirirler. İyi okulların pek çoğu, öngörülen ders planını zümre arkadaşlarıyla birlikte ortak geliştirirler ve aynı programı uygularlar.

Periyodik olarak bir birlerinin derslerine gözlemci olarak katılır ve tüm öğretmenlerin ders anlatım, sınıf yönetim standartlarını eşitleyerek yükseltirler.

İyi okullar, ulusal programların yanında uluslararası standartlara sahip kuruluşlardan akreditasyonları da vardır.

Şu hususlara dikkat edebilirsiniz:

• Misafir olarak derslere katılıp katılamayacağınızı sorun. Bu soruya alacağınız tepkiden bile pek çok şey çıkarılabilir. Sınıf dışında daha başka atölye ve laboratuvar yerleri var mı? Öğrenciler kendi başlarına başka ders malzemeleri ve araçları kullanıyorlar mı?

•Şunu sorun:

Pedagoglar dersi daha iyi hale getirmek için ne yapıyorlar? Bunda okul idaresinden destek görüyorlar mı? Akademisyen Uzman Eğitimciler, psikologlar gibi kadroları var mı?

4. Okul hayatı

Okuldaki öğrencilerle sohbet etmeye çalışın. Onlarla konuşmanız sırasında gözlemleyeceğiniz özgüven, ifade yeterliliği ve samimiyet okulun kişiliği ve kurumsallığı açısından doğru bilgiyi verecek en önemli kaynaktır. Çalışmalarını anlatmalarını isteyin onlardan ya da öğrendikleriyle ilgili sorular sorun. Mutlu olup olmadıklarını, okullarını sevip sevmediklerini sorun. En doğru ve dürüst yanıtları onlar verecektir, güvenin.

Sonra öğretmenler ve diğer çalışanlarla konuşun. Okul hakkında, eğitim-öğretim hedefleriyle ilgili sorular sorun. Aralarındaki tutarlılığa bakın. Bir okulun kurum olabilmesi için ön koşul tüm paydaşlarının ortak vizyona sahip olmalarıdır, unutmayın.

Öğretmenlerin, okul müdürlerinin, öğrencilerin ve anne-babaların hepsinin okulda kendilerini iyi hissedebilmeleri gerek. Bunda belirleyici olan, binanın ne kadar eski olduğu veya duvarların yeni boyanmış olup olmadığı değildir. Ödül almış pek çok okulda sınıflar, öğrencilerin yapmış olduğu sanat eserleri ile zevkli bir biçimde donatılmış durumda. Çoğunun yeterli donanımda bahçesi ve hatta bazılarının hayvanat bahçesi bile var. Kutlamalar ve gösteriler de ders yılının akışına göre tüm çocuklar katılır.

Bu türden etkinlikler, öğrencilere performanslarını gösterme ve sorumluluk alma olanağını verdiğinden dolayı, dersi bütünlemekte. Ayrıca iyi bir okul, müzik okullarıyla, müzelerle veya spor dernekleriyle iletişimini canlı tutar, geziler düzenler.

Okula girdiğinizde, içinizden gelen sese kulak verin:

• Okul, size sıkıntılı bir hal mi veriyor? Okul, bir satış gösterisi yapıyor izlenimi mi yaratıyor? Yoksa gerçek bir kulak verme ve ilgilenme mi hissediyorsunuz? Peki çocuğunuz yanınızda ise nasıl bir tepki veriyor? Okul hakkında ne düşünüyor?

• İlk izlenim nasıl: Sınıflar hoşunuza gitti mi? Duvarlarda öğrencilerin yaptığı resimler asılı mı, onların yaptığı heykeller sergileniyor mu? Koridorlarda veya kapalı okul avlusunda çiçekler var mı? Yoksa duvarlarda delikler türünden “Vandalizm” izlerine mi rastlanıyor? Tuvaletlere bir göz atmak da o okul hakkında oldukça bilgi verir.

• Şunu gözlemleyin: Öğretmenler ve öğrenciler birbirlerine nasıl davranıyorlar?

• Şunu sorun: Okulda düzenli olarak kutlamalar yapılıyor mu? Gündelik okul hayatında ders yılı süresince okula kayıt ve mezuniyet kutlamaları türünden törenler yapılıyor mu?

• Anne-babalar için de etkinlikler düzenleniyor mu, mesela düzenli olarak yapılan anne-baba eğitimleri gibi? Ya da danışmanlık hizmetleri var mı?

• Yemek düzeni nasıl? Ne tür yemekler veriliyor? Tüm öğrenciler için dinlenecekleri veya gönüllerince gürültü-patırtı edecekleri alanları var mı?

• Kulüpler öğrencilerin ihtiyaç ve isteklerine mi yönelik? Kütüphane var mı? Yazar ve şairlerle çocuklar buluşturuluyorlar mı? Okuma kültürü oluşturmak için programları var mı?

5. Sorumluluk

Kavgalar, günlük yaşamın bir parçası – Okulda da. O nedenle hem öğrenciler hem de öğretmenler için geçerli olacak ve herkes tarafından riayet edilecek net kurallara ihtiyaç var. Öğrenciler sık sık sorun ve anlaşmazlıklar hakkında tartışırlar, Kavgalarda arabulucu olmayı öğrenir sorun çözme ve sorumluluk yetisi geliştirirler. Okulun yazılı bir disiplin politikaları var mı var ise esasını bilimsel kriterlere mi dayandırılarak hazırlanmış inceleyin.

• Öğrencilerin söz sahibi olduğu sınıf kurulu, okul öğrenci meclisi türünden kurullar var mı? Bu kurullar düzenli olarak toplanıyor mu?

• Öğrencilerin görüşleri öğretmenler tarafından gerçekten ciddiye alınıyor mu? Öğrenciler, öğretmene rağmen kimi zaman – okul yasaları çerçevesinde kalmak şartıyla – sözlerini geçirebiliyorlar mı?

• Çocuklar ve gençler okul dışında da toplumsal sorumluluk üstleniyorlar mı?

6. Okulun gelişimi;

İyi bir okul, başkaları istemeden de kendini geliştirmeye çaba harcar. Mesela öğretmenlerinin mesleki gelişimlerini destekleyen, geliştiren hizmet içi eğitim programları yapar. İyi bir öğretmen kadrosunun arkasında her zaman güçlü bir okul idare yönetimi vardır.

• Okul gelişimine yönelik bir uzman danışma kurulu var mı? Bu kurulda kimler görev yapıyor.

• Öğretmenler nasıl çalışıyor: tek başlarına mı yoksa aynı zümredeki veya aynı branştaki öğretmenler ekip oluşturuyorlar mı? Birbirlerinin derslerine girerek birbirlerini geliştirmeye yönelik gözlemler yapıyorlar mı? Okul müdürü öğretmenlere yeni ders metotlarının geliştirilmesinde destek veriyor mu? Okulda kendi odaları var mı? Yeni fikirler katan ve gelecekte görevlendirilecek yetiştirilmek üzere genç öğretmenler var mı?

Sonuç olarak;

1. Belirlediğiniz okulları MUTLAKA çocuğunuzla birlikte yeniden ziyaret etmelisiniz. Okul ortamında onun tepkilerini gözlemleyin. Çocuklar yanılmazlar. Mutlu olabilecekleri ortamı belirlemekte yetişkinlerden daha isabetli kararlar verirler.

2. İlkokul ziyaretlerinizi çocuğunuzla birlikte yapmayın. Unutmayın ki kötü örnekler onun okul imajını zedeleyebilir ve okul hakkında yanlış önyargılar oluşturmasına neden olabilir.

3. Çocuğunuzu iyi tanıyın. Onun kişisel özellikleri, ilgi ve yetenekleri ve öğrenme stillerine uygun kurum mutlu ve verimli olabileceği okuldur. Tercihlerini sorun, tartışın ve saygı gösterin.

4. Kararınızı hep birlikte oluşturun. Gözlemlerinizi, izlenimlerinizi ve çekincelerinizi açık ve anlayabileceği bir dille paylaşın. Unutmayınız ki okul onun ikinci yuvası olacak.

Nisan

Çocukların okul başarılarını etkileyen unsurlar:


AY Okulları, her çocuğun akranları ile eşit olması ve ihtiyacı olan her türlü desteği koşulsuz olarak sağlaması gerektiğine, sağlıklı yaşam ve eğitim hakkına sahip olduğuna inanan bir eğitim kurumudur.

Ülkemizde eğitim sürecindeki bir çocuğun gelişimini etkileyen unsurlar:
1-Okulun eğitim felsefesi, fiziki donanımı ve eğitmen kadrosunun niteliği:

Okul binalarının, çocukların tamamının yararlanabileceği yeterlilikte; laboratuvarlarının, sanat atölyelerinin, oyun alanlarının, bahçesinin, spor alanlarının, kütüphane gibi alanlarının yeterli bir standartta olması öğrencilerin akademik başarısını artırmaktadır.

Özellikle son 20-30 yılda çeşitli nedenlerle yeterli öğretim üyesi ve donanımı olmayan üniversitelerde açılan eğitim fakültelerinden mezun olan öğretmenlerin mesleki yetersizliği, bu öğretmenlerin görev aldığı eğitim kurumlarında mesleki hizmet içi eğitimler ile desteklenmiyorlar ise maalesef çocuklarımızın yetersiz eğitilmelerine neden olmaktadır.

Ay Okulları, alanında yetkin değerli eğitim bilimcilerinden destek alarak “Öğretmen Eğitimleri”ni sürekli hale getirmiştir.

Toplumların gelişmişliklerinin, öğretmenlerinin gelişmişlikleri ve onlara verilen değer kadar olduğu unutulmamalıdır. “Okullar öğretmenlerinin nitelikleri kadar niteliklidir.” “Hiçbir okul, öğretmenlerinin niteliğinin üzerinde insan yetiştiremez.” deyişlerini önemseyen Ay Okulları, öğretmenlerine sürekli olarak hizmet içi eğitimler vermektedir.

 

2-Okulda görevli eğitim kadrosunun sayı olarak yeterliliği: Günümüzde düşük ücretle, branş dışı görevlendirilen öğretmenlerin kurumlarda yer alması ve bu öğretmenlerin kadrosuz eğitmen olması çocuklarımızda öğrenme başarısını olumsuz olarak etkilemektedir.

Ay Okulları her alanda;  branş mezunu ve tam zamanlı, kadrolu, özlük hak kaybının olmadığı, öğretmen görevlendirmektedir.

 

3-Çocukların doğuştan sahip oldukları ya da sonradan gelişen özellikleri, öğrenme süreçlerini farklılaştırmaktadır. Bilim insanları, her çocuğun “biricik” olduğunu vurgulayarak, öğrenme-öğretme süreçlerinin de farklılaşması gerektiğini belirtmektedirler. Bunun sonucu olarak da farklı öğrenen çocuklara farklılıklarına uygun ortam ve yöntemlerin uygulanması gerekmektedir. Bu sorunların tanısını tespit etmek ve çözüm üretmek için, kurumlarda donanımlı ve yeterli sayıda PDR ve Okul Psikoloğu görevlendirilmelidir.

Ay Okullarında alanlarında yetkin 3 PDR ve 1 Uzman Klinik Psikolog görev almaktadır. Tüm çocuklara periyodik olarak testler uygulayarak ve gözlemler yaparak öğrenmenin önünde oluşabilecek sorunları tespit ederek çözümler üretmektedirler.

Günümüzde eğitim biliminin gelişmesi sayesinde; çocuklarımızda tespit edilen öğrenmenin önündeki engellerin kaldırılabilmesi,  doğru bilimsel yaklaşımların var olan sorunları çözerek ilerleme kazandığının görülebilmesi, gelecekte toplumların iyilik halinin ve gelişmişliklerinin artırılabilmesi açısından son derece mutluluk vericidir.

 

4-Ailenin sosyal, ekonomik ve kültürel yapısı, çocuğa sunduğu olanaklar;

Çocukların seçim hakkı olmadan sahip olduğu en önemli unsurlardan biri hiç kuşkusuz, doğduğu ailedir. Toplumların en küçük yapıtaşı olan ailenin sosyo-ekonomik ve kültürel yapısının iyileştirilmesi çocuklarımızı ve geleceğimizi olumlu etkileyecektir. Okulların anne-baba eğitimleri düzenlemesi, okul ve ailenin ortak bilimsel dil kullanması büyük önem taşımaktadır.

 

5-Okullarda “olumlu okul iklimi “diye tabir edilen; çalışanların, öğrencilerin, velilerin kendilerini okul içinde mutlu, huzurlu, güvende hissetmeleri çocuklarımızda başarıyı arttıran unsurlardandır.

Ay Okulları’nda sağlıklı iletişimin hâkim olduğu, demokratik, evrensel ahlakın ve bilimin esas alındığı, samimi, sevgi ve güven dolu okul iklimi hâkimdir.

Sağlıklı ergen, sağlıklı ortamda büyür. Okulumuzda norm dışı hiç bir taşkınlık ve sıra dışı bir olay yaşanmamıştır.

En kısa zamanda eğitim sorunlarını çözmüş ülkelerin ilk sıralarında yer almayı umut ederek, Ay Okulları olarak, ülkemizde yaşayan tüm veli, öğrenci ve öğretmenlerin BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİ isimli kitabı okumasını ve çevresindekilere okutmasını önermekteyiz.

 

“Her çocuk başarılıdır uygun koşullar sağlandığında”

“Ay’a giden çocuklar çok şanslı”

Mart

Merhabalar,

AY Eğitim Kurumları, kaliteli ve nitelikli eğitim sistemi oluşturmak için yapılanmıştır.

Eğitim felsefemizi yapılandırırken başlangıç noktamızı nasıl tanımlıyoruz?

Ülkemizin ekonomik, toplumsal, sosyal ve kültürel yapısına odaklanılmasını öngörmekteyiz. Yanı sıra bir dünya vatandaşı olarak dünyamızı tüm canlılar için yaşanabilir kılan, evrenin bilinmezliğini bilimsel çalışmalarla keşfeden, yaşanabilir bir dünya için sürdürülebilir politikalarla insanlık için üreten öğrenme heyecanı içinde nitelikli insan yetiştirmeye de odaklanılması gerektiğini düşünmekteyiz.

Eğitim Sistemimiz Nasıl Yapılanmalıdır?

AY Eğitim Kurumları olarak biliyoruz ki ekonomide zenginliğin anahtarı üretimdir. Üreten insan enerjisini, aklını ve alın terini üretim için kullanır. Üreten insan savaş ve şiddet yerine üretimini geliştirmek için bilim, yaratıcı yenilikçi düşünme, sanat ve spora yönelir. Yanı sıra ülkemizin zenginleşmesinin, suç oranlarının düşürülmesinin, huzur ve bereketin, kalkınmanın, kendi inanç ve kültürümüzün yaşatılmasının biricik yolunun çocuklarımızı bizim ihtiyacımızı tam olarak karşılayacak doğru eğitim sistemini yapılandırılarak eğitmekten geçtiğini tespit etmiş bulunmaktayız.

Eğitim Sistemine Nasıl Yaklaşmaktayız?

Kaliteli ve nitelikli eğitim için; sadece gelişmiş ülkelerin eğitim programlarına odaklanmak zaman kaybettirmektedir. Dünyada eğitim sisteminde iyi örneklerden biri olan Finlandiya’nın eğitim sistemini hepimiz yakın takibe almış durumdayız. Beş milyon nüfusu olan Finlandiya’nın coğrafyasına uygun, özgün halk eğitim kültürü ile birlikte yapılandırılan okul iklimini, bu yönüyle örnek alabiliriz. Biz, AY Eğitim Kurumları olarak; hem okul kültürüne hem özgün eğitim modellerine hem de kendi paydaşlarımızla yaşam boyu öğrenme kültürünün yapılandırılmasına odaklanmış bulunmaktayız. Okullara bu yönüyle de liderlik görevi düştüğünü biliyoruz.

Eğitim Sitemini Okulda Nasıl Yapılandırmalıyız?

AY Eğitim Kurumlarının mezunları; ürettiğini kaliteli ve dünya pazarları için üreten, israf etmeden ihtiyacı kadar tüketen, dünya bilimine katkı sağlayan, mesleğini sanat icra edercesine yaşayan ve ürettiğini eser olarak önemseyen, ruhunu iyileştirmek için sanat ve spor yapan insanlar olacaktır. AY Eğitim Kurumları; bilim insanlarının eğitim sektöründeki gelişime katkılarının değerli olduğuna inanmaktadır. Ülkemizin ulusal eğitim sisteminin güncellenmesinde; zengin tarihini, kültürel geçmişini, coğrafi özelliklerini, iklimini esas alan ihtiyaç ve gerçekliliklerini temel alan gelişim her alanda bilim insanlarının koordinasyonun sağlanması ile yapılandırılabilir. Eğitim sistemimizde başarının anahtarı, ortak akıl ile yapılandırılan işbirliği ve güç birliğindedir.

Blog - 1

EĞİTİM BİR SÜREÇTİR

Eğitim bireyi yaşama hazırlama, çağın koşulları gereği ihtiyaç duyacağı akademik, bilişsel ve sosyal donanımı kazandırma sürecidir. Uzun solukludur. Sabır, istikrar ve kararlılık gerektirir.

Okullar bu süreci bilimsel veriler, evrensel değerler ve ilkeler doğrultusunda, belli bir plan ve program çerçevesinde, profesyonelce yürüten kurumlardır. İlkelerini sıkı sıkıya sahiplenirken ulusal değerlerinden ve toplumsal gerçekliklerinden fedakârlık etmezler.

Okulumuz üç yıl önce bu ilke ve inançla çıktı yola… Sabırla, istikrarla ilerledi hedeflerine. Koşulların zorluğu inançlarımızdan, kararlılığımızdan asla caydıramadı bizleri ve bize güvenen siz değerli velilerimizi…

BİLİM BİREYİ ÖZGÜRLEŞTİRİR

Üç yıllık süreçte bilimsel akla ve etiğe sahip çıktık. Eğitim ilkelerimizi ve programımızı oluştururken amacımız yarınımızı yapılandıracak çocuklarımıza dogmalardan uzak, bilimsel akla ve ahlaka dayalı, çağdaş bir vizyon kazandırmak oldu. Okulumuzun fiziki koşullarını düzenlerken bu ilke doğrultusunda davranmayı önemsedik. Çocuklarımızın öğrendiklerini yaşayabilecekleri, bilimsel verileri gerçek yaşamla ilintilendirebilecekleri, özenle hazırlanmış atölye ve laboratuarlarımızı kullanımlarına sunduk. Yabancı dil atölyeleri, matematik atölyesi, sosyal bilimler atölyesi, her türlü deney yapılabilecek kapasitede donatılmış fen bilimleri laboratuarı ve bilgisayar atölyesi öğretmen ve öğrencilerimizin bilimsel/akademik çalışmalarını desteklemek amacıyla düzenlendi.

“SANATSIZ KALAN BİR MİLLETİN HAYAT DAMARLARINDAN BİRİ KOPMUŞ DEMEKTİR”

Bir toplumun sanata ve spora verdiği önem onun gelişmişlik ve çağdaşlık düzeyini belirler. Bu bilinçle sanat ve spor, Ay Okulları’nın vizyon tanımında en az pozitif bilimler kadar değerini bulmuş bir eğitim alanı oldu. Çocuklarımızı hayata eksiksiz hazırlarken plastik sanatlar, müzik, sahne sanatları ve sanatın diğer alanlarında en azından seçici/elitist bir dinleyici, izleyici olmalarını, estetiğe önem vermelerini sağlayacak bir alt yapıyı kazandırmayı amaçladık. Dans odası, müzik dersliği, görsel sanatlar ve kil atölyesi gibi alanlarda öğrencilerimizin ilgi ve yeteneklerinin farkına varabilmelerini hedefleyen, kendilerini geliştirebilecekleri yirmiye yakın kulüp çalışması başlattık. Futbol, yüzme, jimnastik ve satranç gibi takımlarımızı oluşturduk. Çocuklarımız bölge ve il düzeyinde okullar arası karşılaşmalar için hazırlıklarını sürdürmekteler.

Sanata verdiğimiz önem ve değerin bir diğer ürünü de Ay Sanat Merkezidir. Yeşilpınar’da yaklaşık 600m2 alanda kurulu tesisimizde sanatın çeşitli dallarında eğitim hizmeti verilmekte, TEOG gibi ulusal sınavlara hazırlık ile yabancı dil kursları düzenlemektedir. Dans ve bale, gitar, bateri (perküsyon), piyano, drama/tiyatro vb örnek kurslarımızdandır.

BİR LİSAN BİN İNSAN

Okulumuzda yabancı dil eğitimi hazırlık sınıfında başlar. Haftada 10 ders saati ile desteklenen yoğun bir program uygulanır. Programımız, Avrupa Dil Portfolyosu kriterleri doğrultusunda öğrencilerimizin akademik yaşamlarını İngilizce sürdürebilecekleri bir seviyeyi hedefler. İkinci yabancı dil eğitimi 4.sınıfta başlar. Çocuklarımızın o dilin konuşulduğu ülkelerde günlük yaşamlarını sürdürebilecekleri, iletişim kurabilecekleri bir düzeyi hedefleyen Fransızca dil programı haftada 2 ders saati verilmektedir.

Henüz ikinci yılımızda uluslararası Cambridge English: Young Learners sınavında 2 dünya birincisi çıkarttık. Bu iki çocuğumuz, okul öncesi eğitimlerinden itibaren Aydede anaokulu ve Ay okullarında eğitim gören öğrencilerimizdir.

BAŞARI TESADÜF DEĞİLDİR

Açılışımızdan itibaren bizimle devam eden öğrencilerimizle yürüttüğümüz akademik çalışmalar meyvelerini vermeye başlamıştır. Çocuklarımızın Cambridge English: Young Learners sınavında elde ettiği başarı, bu yıl yapılan TEOG sınavında 8.sınıf öğrencilerimizin elde ettiği sonuçlarla taçlanmıştır. İl ve ilçe bazında TEOG ortalamalarının çok üstünde başarı sağlanmıştır. Öğrencilerimizi ve akademik kadromuzu gayretlerinden dolayı kutluyorum.

Okulumuzun başarısının “henüz üçüncü yılında” olmasına rağmen bu düzeylere ulaşması elbette bir tesadüf değildir. Başarı; belli bir stratejik plan doğrultusunda yürüttüğümüz çalışmalarımızın ürünüdür. Bilgiyi, kalıcı öğrenmeye dönüştürmeyi amaçlayan, bireyin merkezde olduğu programımız; gerek etüt çalışmaları, gerekse hafta sonu kurslarıyla desteklenmektedir. Her bir öğrencinin gelişim ve akademik süreci okulumuzdan bağımsız kurum ve kuruluşların işbirliği ile ayrı ayrı izlendiği ölçme-değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Değişmeyen tek kavramın değişim olduğu inancıyla akademik kadromuz/öğretmenlerimiz için sürekli düzenlediğimiz hizmet içi eğitimlerimiz başarıya ulaşmamızdaki temel unsurlardan biridir.

Ancak, tüm bu yapının temellendiği değerlerimiz, eğitime verdiğimiz değer ve önem, çocuklarımıza, kadromuza ve siz değerli velilerimize olan güvenimiz, ülkemizin içinde bulunduğu zor koşullara rağmen okullarımızın sürdürülebilirliği konusundaki inancımız siz velilerimizin desteği ile tamdır.

Çocuk dostu okullar için, hoşgörü ve sevginin hakim olduğu daha güzel yarınlar için hep el ele…

Esenlikler diliyorum.

Saadet BADEM

Ay Eğitim Kurumları

Yönetim Kurulu Başkanı/Kurucu